مخاطب شناسی

این صفحه،صفحه آموزشی کلاس درس مخاطب شناسی به راهنمایی استاد محمود اربابی است.

مخاطب شناسی

این صفحه،صفحه آموزشی کلاس درس مخاطب شناسی به راهنمایی استاد محمود اربابی است.

برنامه گره تولید شبکه سه

به نام او ...

گره برنامه ایست تولید گروه اجتماعی و اقتصادی شبکه سه که گفتگو محور است و بحث ها یی اجتماعی در آن مطرح میشود به گفته ی مجری این برنامه میلاد دخانچی گره قصد دارد سبک زندگی در ایران را به چالش بکشد . این برنامه قرار است در 26قسمت از شبکه ی سه پخش شود .


متاسفانه مشکلات پخش گریبان گیر این برنامه هم شد و باعث شد مدت دقیقی برای پخش نداشته باشد .

این برنامه در سال جدید برای اولین بار در روز جمعه پخش شد .دقیقا نمی دانم قسمت چندم بوداما شیوه ای جدید را در پیش گرفته که امیدوارم همینگونه ادامه داشته باشد و روند رو به رشد خود را از دست ندهد .

از لحاظ ساختارفرمی برنامه دارای اشکلات فراوانی ست . به خصوص در حوزه ی تصویربرداری چه داخل استودیو و چه گزارش ها . دکور استودیو هم چندان خوب طراحی نشده و حرکت بصری که باید متناسب با موضوع پویایی را القا کند ، متاسفانه ندارد . البته باید به خاطر موشن گرافیک های خوب و تیتراژ قابل قبولش تبریک گفت .

ایرادات این برنامه فراوان است حتی از لحاظ ساختار محتوایی .اما از لحاظ مخاطب شناسی به نظر من برنامه ایست که متناسب با زمان و مکان پیش می رود . یعنی که این برنامه اگر برای شبکه های خارجی پخش شود اصلا جذابیتی نخواهد داشت چرا که بحث های کاملا درونی و ملی مورد بحث قرار می گیرند .

موضوع هایی که در این برنامه به چالش کشیده می شوند در مورد هویت ملی بحث می کنند و به نظر من خیلی قبل تر از این ها باید از رسانه ی ملی پخش می شدند اما باز بودنش و حتی دیر بودنش بهتر از هرگز نبودنش است . موضوع های مطرح شده ذهن جوانان و مردمان امرئزی را در کشور ما درگیر کرده اما اولین باریست که از رسانه ی سیما پخش می شوند . لحن برنامه به گونه ای ست که مجری کاملا بی طرف بحث ها را پی گیری میکند و به همین دلیل جذاب است و مخاطب را با خود همراه می کند  .برنامه از لحاظ محتوایی چندان انسجام خوبی ندارد اما قابل تامل است . بحث ها به نتیجه ای که باید نمی رسند اما به نظر من همین که ایجاد دغدغه در اذهان میکند کافی ست و در واقع وظیفه ی رسانه ی ملی باید همین باشد به خصوص در جامعه ی ما که ادعای رهبری جوامع اسلامی و جوامع ضد استعماری را دارد .

با میلاد دخانچی مجری طرح این برنامه پیشاپیش آشنایی هایی داریم و دغدغه های او را می شناسیم و این برنامه دقیقادر راستای برنامه های قبلی اوست . و دید ریزبینانه ی این برنامه ناشی از حضور او در این برنامه است .

نظر شما در مورد این برنامه چیست ؟

 

نظرات 9 + ارسال نظر
کمپانی شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:31

با نظراتت موافقم .کمی ربط دادن مطالبی که در هر بخش پخش میشه سخته و خوب به هم متصل نیستن .

تیتراژ خاصی هم نداره اما موشن گرافیک هاش خوبن ... سعی داره ذهن مخاطب رو به چالش بکشه و این کار در نشستها با کارشناسا و سایر بخشهاش دیده میشه اما از لحاظ بصری ضعیف هست و باید روش کار بشه تا اطلاعات و داده ها حسابی دیده بشن .

ممنون از دقتت به این برنامه کازرانی جون .

خواهش میکنم
درسته همونطور که گفتم موضوع های به روز و مورد نیاز جامعه رو مطرح میکنه و از این نظر خیلی خوبه ولی فراموش نکنیم که این رسانه ی سیماست و عدم استفاده ی درست از تصویر باعث می شه که مخاطب به راحتی ارتباط برقرار نکنه و پیام به درستی بهش منتقل نشه . امیدوارم برنامتون به بهترین درجش زودتر برسه . به امید خدا

گره شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:20

سلام.ممنون از نقد منصفانتون.بعضی نقدهایی که به لحاظ فنی وارد کردین خارج از اختیار ما و مربوط به شبکه است من جمله کارگردانی تلویزیونی و... .ولی در مورد نقد محتوایی که دارید میشه صحبت کرد.میتونید از طریق این ایمیل تا راه اندازی سایت با ما ارتباط داشته باشید.
مدیر پژوهش برنامه گره

حتما . من مشتاقانه منتظر برنامه های بهتر گره هستم .
از توجه شما ممنونم.

ناظمی شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:54

برنامه جمعه 2/9رادیدم درباره مهدکودکها ونوع تربیت اسلامی هیچ کدام ازادعاهای سرکارخانم ....راقبول ندارم درباره اینله طرح دورکاری رابرای بانوان اجرا کنند یا اینکه در سازمانها جایی برای نگهداری از کودکان اختصاص داده شده یاشد راه کارهایشان هم فقط به دردخودشان میخورد که خانمها فضایی ازخانه رابه تهیه صنایع دستی اختصاص بدهند انهم در فضای اپارتمانهای 60 متری خلاصه اینکه خیلی حالم گرفته شدازاین همه حرفهای پوچ بذارین مازنهای شاغل به درد خودمون بنالیم کسی کاری نمیکنه فقط حرف حرف....

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 20:51

سلام با اجازه لینکتون کردم
خوش حال میشم سر بزنین
http://ahdname.persianblog.ir/

خواهش می کنم . حتما سر میزنم .

فروغ جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:56

برنامه گره بهترین برنامه تلویزیون است .واقعا برنامه ای است سازنده که بیننده رو به تفکر وادار میکنه . ممنون

فقط امیدوارم خوب پیش بره
مرسی
راستی اسم منم فروغه

مهدی جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:04

سلام.میخواستم بپرسم که از چه سایتی میشه این برنامه رو دانلود کرد.؟اصلا تو اینترنت هستش؟ اگه نیست لطفا شما بزارین .چون من وقت نمی کنم از تلویزیون ببینم.
مرسی.

نارسیس جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:56 http:// www.sobhebarooni.blogfa.com

سلام از برنامه فنی و زیباتون ممنونم.مخصوصا برنامه اخیرتون ازدواج سنتی و مدرنیته. بسیار جالب بود لطفا ادامه اش بدین چون خیلی از ما جوانها مبتلابه آن هستیم.

سارینا پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:14

با سلام
و سپاس فراوان از برنامه جامع ، مفید و رو شنگرانه ی شما

تشکر میکنم و خوشحالم که همچین برنامه برای روشن شدن افکار ما جوانها از انزوای این عرصه که پر از نگرانی و استرس و دوراهی هست طراحی شده
امیدوارم با وقت بیشتر و مشخص شدن زمان پخش یکسان ما رو آگاه تر و روشنر تر از لحظه های پیشینمان کند که هرگز نادم از این عمر نباشیم
و با نظر دوستم نارسیس موافقم ادامه ی این برنامه خیلی جالبه
من خودم به شخصه نظرم روی ادغامی از سنتی و مدرنیته هست
یعنی فرد مورد نظر رو خودمون انتخاب کنیم اما زیر نظر و با مشورت خانواده که هم سنت محفوظ باشه هم امروزی باشه که درک بهتری بین دونفر حاکم باشه ببخشید پرحرفی کردم
مستدام باشین

م ن پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 18:13

سلام
به نظر منم وجود همچین برنامه ای ولو با ایرادات لازمه امیدواریم که با حضور کارشنناسایی که تو بطن جامعه هستند مثله دکتر شیری بهتر هم بشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد